כאב שכמות

כאב שכמות הוא מבין התלונות הכי נפוצות במערב כיום. הכאב הזה מתרחש בעקבות התכווצות שרירים, חבלה, בעיות ריגשיות, חוסר תנועה, תאונת דרכים, תנועות חדות עם הגוף, שימוש בפלאפונים, חולשת שרירים, עבודה פיזית ועוד.

שכמות תפוסות מערבות עוד שרירים בכדי לפצות על אי היכולת שלהם להסתדר ולהישאר במצב תקין ולא במצב של הגנה מה שגורם לכאבים מפושטים או נקודתיים, לפעמים עם הקרנה לראש, לצוואר,לכתף, לאיזור בית החזה, איזור הצלעות מתחת לבית השחי ועוד.

חלק גדול מהמערב עובד היום שעות ארוכות ותובעניות שנמשכות בין 8-14 שעות בעבודות ישיבה או עמידה במשרדים, מוקדים, סטארט-אפים, הסעות, מוקדים סלולריים, אבטחה, מפעלים ועוד. אופי העבודה ב-2 המנחים הללו גורם להיחלשות של שרירים ואיבוד טונוס, מה שגורם לבעיות יציבה, כאבים וחוסר יכולת של הגוף להתמודד עם המצב הנוכחי.

הגוף משתמש במנגנון הגנה כדי שנוכל להתנהל ללא פציעה והוא פשוט גורם לנעילת שרירים מסויימים באמצעות כיווץ ריגעי או ממושך של השרירים. לדוגמא: ישיבה ממושכת על בסיס יום יומי ללא תנועה דינאמית וחיזוק השרירים תגרום להיחלשות שרירי העכוז מה שיוביל לירידה בטונוס שלהם(כמו בלון שמאבד אוויר). תדמיינו את העכוזים שלכם(שרירי הישבן) כבולמי זעזועים או כריות אוויר שפשוט מתפנצ'רות. כתוצאה מכך, יחלו כאבים, אולי תרגישו שאתם ממש יושבים על עצמות האגן שלכם או תרגישו אי נעימות וכאב ובעצם הזנב, כאבי גב תחתון אשר עם הזמן יובילו לכאבי גב עליון וכאבי שכמות.

יש חשיבות גדולה מאוד להתנהלות שלנו בשילוב של תנועה דינאמית, התעמלות, שעות עבודה מאוזנות, שיחרור לאחר יום עבודה ארוך, טיפולים, מתיחות, מדיטציה שינה טובה ועוד.

שיטות טיפול יעילות לטיפול בכאב שכמות
דיקור סיני, כוסות רוח, עיסוי שוודי, כדור לקרוס, וטווינא – עוזרים לטפל בחסימה/כאב שנוצר בשכמות. החסימה דומה לסתימה של צנרת מים בבית. על ידי הנעת הערוץ/צינור התקוע אפשר לשחרר אותו ולשפר את הזרימה, דבר שיוביל לסילוק הדלקת ויעודד החלמה.
בעזרת עיסוי או טווינא(עיסוי סיני), כוסות רוח, חימום, תנועות כמו סיבובים של הכתפיים, שכמות, ידיים, לחיצה
על נקודות דיקור(אקופרסורה) ודיקור הנקודות, ניתן לטפל ולפתור את כאבי השכמות.

המלצות לעבודה בישיבה ועמידה:

לקום כל חצי שנה ולהתמתח, להניע את הגוף, לסובב מפרקים, לנער את הידיים והרגליים,
לקפוץ כמה פעמים בקלילות. לעשות כל שעה 30 סיבובי כתפיים וידיים קדימה ואחורה, סיבובי אגן,
10 כריעות/סקוואטים, למתוח את בית החזה, למתוח את הגב, למתוח את הירכיים ושרירי התאומים.