Text Neck

 צוואר טקסט או TEXT NECK הוא אחת הבעיות הכי גדולות בעולם המודרני שלנו. כ-75% מהאוכלוסייה בעולם מבלה את היום שלהם עם הצוואר שלהם מוטה כלפי מטה במשך שעות מרובות.

השימוש בסמארטפונים הפך לחלק בסיסי בחיי היום יום שלנו. אנו משתמשים בהם מהבוקר ועד הערב וגם אל השעות הקטנות של הלילה. אנחנו משתמשים בהם בדרך לעבודה, בנסיעות, בלימודים, בעבודה, בדרך חזרה מהעבודה, בבית, בשירותים, במיטה, בחדר הכושר, בהמתנה בתור לרופא, במפגשים חברתיים והיכן לא.

כיום גם ילדים בגן, בית ספר וכן הלאה מחזיקים בסמארטפונים, טאבלטים ומבלים בהם חלק גדול מהזמן שלהם.
מערכת שריר-השלד שלהם אינה מפותחת מספיק ושימוש לא נכון במכשירים הנ"ל יכול לפגוע בהתפתחות התקינה שלהם ולהביא אותם לכאבים ובעיות אורטופדיות בשלב מאוד מוקדם בחיים שלהם. בנוסף, שימוש ממושך גם פוגע ביכולות שלהם לתקשר עם הסביבה שלהם, ליצור קשרים, חברויות ועוד.
ילדים אלו יכולים להגיע לבית הספר או הצבא כבר עם בעיות קשות מאוד שניתן היה למנוע ואין דבר יותר כואב מאי יכולת לעזור לילדים שלך כשכואב להם בידיעה או הבנה שניתן היה למנוע את הדבר. נקודות למחשבה.

אנשים מוצאים את עצמם מסתכלים כלפי מטה אל הסמארטפון במשך שעות רבות ללא שינוי מנח בלי להבין את גודל הנזק שנובע מכך. כאשר הראש מוטה מטה באופן מתמשך, על כל כמה סנטימטרים שהראש מכופף כלפי מטה העומס והמשקל מכפילים את עצמם והנה כמה דוגמאות למה שקורה או יכול לקרות לכם:

  • העומס המתמשך יכול להגיע לכמעט כ-30 ק"ג של לחץ על עמוד השדרה הצווארי. עומס שכזה יכול לפגוע בחוליות והדיסקים שבינהם מה שיכול להוביל לפגיעה עצבית, כאבים, הקרנה של כאבים או נימולים או חולשה לידיים, כאבי ראש, מיגרנות, סחרחורות, עלייה של לחץ דם, קשיי נשימה, סטרס, קושי להתרכז ועוד.
  • נוצר מתח קבוע בשרירי הצוואר, ברצועות, הכתפיים מתעגלות קדימה, הצורה והמנח הטבעיים של הצוואר נפגעים.
  • השרירים נשארים מכווצים מה שמפחית את זרימת הדם התקינה אליהם, מוביל לכאבים, פוגע ביציבה התקינה, מוסיף עוד כאב ועוד סטרס.
  • יכול לגרום לבלטי דיסק ופריצות דיסק בחוליות הצוואר, פגיעה במבנה התקין של עמוד השדרה הצווארי.

איך משפרים את המצב?

  • מרימים את הסמארטפון לגובה העיניים ולא מורידים אותו מטה.
  • עושים הפסקות מרובות ומבלים פחות זמן בסמארטפון.
  • מחממים את הצוואר בעזרת תרגילי חימום ומתיחות, עושים עיסוי לצוואר ולשרירים המתחברים אליו.
  • עוסקים בהתעמלות במטרה לחזק את הגוף, לבנות גמישות ותנועתיות.
  • בשכיבה במיטה, מרימים את הידיים והמרפקים מהמיטה כדי שלא ירדמו.
  • לא לוקחים את הפלאפון לשירותים מכיוון שזה מוביל לשהייה ממושכת, ישיבה לא נוחה ואפילו היווצרות של טחורים.

בחיפוש בגוגל יש 2,700,000,000 תוצאות על הבעיה הזאת שנקראת "TEXT NECK".

מקורות נוספים:

https://www.webmd.com/pain-management/news/20141124/text-neck#1

https://americanpostureinstitute.com/tech-neck-torment/

https://health.clevelandclinic.org/text-neck-is-smartphone-use-causing-your-neck-pain/